Här är årets julklapp

2014-11-25 07:27 Erik Wisterberg  

Nej, det blev varken kaffekapselmaskinen, streamingtjänsten eller köttkvarnen. Här är Årets julklapp.

”Nike+ Fuelband” lanserades 2012 och var en produkt av samarbetet mellan Nike och reklambyrån R/GA, New York. Armbandet, som mäter användarens fysiska aktivitet och omvandlar den till valutan ”Nike Fuel”, har prisats internationellt som ett reklamcase.

Bland annat renderade ”Nike+ Fuelband” en andraplats i Gunn Reports digitala kategori 2013 och två grand prix i reklamtävlingen Cannes Lions 2012.

I dagsläget finns ett antal så kallade aktivitetsarmband i handeln.

Nu står det klart att HUI Research utser aktivitetsarmbandet till Årets julklapp 2014 – en position som renderar massiv publicitet och gratisreklam.

– Hälsotrenden är fortsatt stark och det är trendigt att vara aktiv, säger Lena Larsson, VD på HUI Research, i ett pressmeddelande.

Spelbolaget Unibet hade tippat kaffekapselmaskinen som Årets Julklapp 2014. Men aktivitetsarmbandet fanns med på plats fem på spelbolagets oddslista.

Prognosen för julmånaden decembers totala försäljning i den svenska handeln är en omsättning på 68 miljarder kronor, vilket innebär en ökning med 2,5 procent jämfört med december 2013.

PRENUMERANT? LÄS DAGENS MEDIAS REPORTAGE OM KVARTETTEN PÅ HUI – SOM ENSAMMA HAR HELA MAKTEN ÖVER PR-MASKINEN ÅRETS JULKLAPP.

Mäktigare än tomten

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt