Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Här är alla vinnare i Spinn

Publicerad: 20 November 2014, 19:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:57

Burson-Marsteller, Prime och DDB Stockholm är kvällens stora vinnare.


Spinn, som prisar årets bästa pr, avgjordes under torsdagskvällen i Blå Hallen i Stockholms Stadshus. 

Burson-Marsteller är tävlingens största vinnare, med två guld och två silver. Tre av priserna delas med DDB Stockholm för kampanjen ”Är du Klaus-Heidi?” för Lufthansa.

Reklambyrån DDB Stockholm gick hem från Blå Hallen med ett guld och två silver.

Även Prime, som hade flest nomineringar, tog hem två guld och ett silver.

ANR BBDO vann ett guld, samt ett silver. Det gjorde även pr-byrån Cohn & Wolfe, som delar guldet för "Årets bästa pr-kampanj" med reklambyrån Ingo. Detta för den mest presigefyllda kategorin "Årets bästa pr-kampanj".

Årets bästa PR-kampanj

Guld: Ingo och Cohn & Wolfe Stockholm med ”Dill” för Lidl.

Silver: DDB Stockholm och Burson-Marsteller med ”Är du Klaus-Heidi?” för Lufthansa.

Årets business to business

Guld: Abby Norm med “Photoshop Live - Street Retouch Prank” för Adobe.

Silver: Cohn & Wolfe Stockholm med ”Serier i undervisningen” för Egmont Publishing Kids.

Årets content marketing

Guld: Pronto med ”Joller - en podcast föräldrar emellan” för Philips Avent.

Årets digitala kampanj

Guld: ANR BBDO med ”Living with Lag” för ume.net/Umeå Energi.

Silver: Prime med ”Democreativity” för VisitSweden, Business Sweden, Svenska institutet och NSU.

Årets event marketing

Guld: Prime med ”Scandic To Go” för Scandic Hotels.

Silver: Volontaire med “Play in the Shade” för Cancerfonden.

Årets integrerade kampanj

Guld: DDB Stockholm och Burson-Marsteller med ”Är du Klaus-Heidi?” för Lufthansa.

Silver: Diplomat Communications och YouMe Agency med ”Doftljuset Skoltoalett” för Almega Serviceentreprenörer.

Årets konsumentkampanj

Guld: Wenderfalck med ”7-Eleven Wedding Chapel” för 7-Eleven.

Silver: DDB Stockholm och Burson-Marsteller med ”Är du Klaus-Heidi?” för Lufthansa.

Årets massmediekampanj

Guld: Stendahls och Perspective Communication med ”Det är rösten som räknas – Göteborgs Lucia 2013” för insideout AB, Göteborgs Lucia 2013.

Silver: Rippler Communications med ”Månhuset” för Falu Rödfärg.

Årets non-profit

Guld: Prime med ”#sopigstraffskala” för Ecpat Sverige.

Silver: ANR BBDO med “Like a Swede” för TCO.

Årets samhällsinformationskampanj

Guld: Burson-Marsteller med ”#Backie – När svenskar vände ryggen till cancer” för Euromelanoma.

Silver: FamiljenPangea med ”The Robot Project” för KTH.

Årets varumärkesbyggare

Guld: Jung Relations och Ethos med ”Blocket för miljön” för Blocket.

Silver: Rättviseförmedlingen med ”Mångfaldsförmedlingen” för Rättviseförmedlingen.

Årets rookie

Rebecka Berntsson Eskilstorp, Gullers Grupp.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.