Få hela storyn
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 15 februari 2022, 09:01
Under Almedalsveckan 2022.
Foto: Pax Engström Nyström för Bonnier News/Bonnier Business Media
Äntligen är Almedalsveckan tillbaka och med det Kommunikationsarenan. Dagens Media och Resumé utlovar ett ambitiöst program för dig som arbetar med medier, kommunikation och marknadsföring.
2019 gjorde Kommunikationsarenan entré under Almedalsveckan. Efter att pandemin i flera år har pausat den politiska knutpunkten i Visby återuppstår även Kommunikationsarenan som äger rum den 6:e juli. Det är en mötesplats för alla som jobbar i medie-, kommunikations- eller marknadsföringsbranschen.
Under den fullspäckade dagen, som äger rum vid Wisby Strand, kommer Resumé och Dagens Media att anordna seminarier, genomföra intervjuer och podd- och tv-inspelningar samt anordna mingel och andra sammankomster för sina läsare.
– Det ska bli otroligt roligt att väcka kommunikationsarenan till liv igen! Äntligen får vi samla hela branschen och bolla de just nu mest brännande frågorna, säger Linnéa Kihlström, chefredaktör och ansvarig utgivare på Dagens Media.
– Almedalsveckan 2022 är förstås extra intressant med tanke på att det är valår. Det kommer att vara fullt ös med intressanta och viktiga programpunkter på scen. Extra kul att Resumé och Dagens Media samarbetar – det innebär förstås än mer kraft och kunskap inom marknadsföring, kommunikation och medier, säger Yasmine Winberg, chefredaktör och ansvarig utgivare på Resumé.
Några planerade ämnesområden är:
Håll utkik på sajten efter mer information under våren.