Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Han tar hand om Zlatans varumärke

Publicerad: 26 Maj 2010, 08:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:49

Mika Lepistö på The Perfect Brands ska förvalta Zlatan Ibrahimovic varumärke internationellt.


Ämnen i artikeln:

Zlatan Ibrahimovic

Mika Lepistö har tidigare varit marknadschef på Universal Music. Nu driver han nystartade The Perfect Brands och digitala produktionsbyrån Strip Digital.

Sedan mars 2010 är han global varumärkesagent för Zlatan Ibrahimovich, enligt ett pressmeddelande.

– Zlatan Ibrahimovic är det största varumärket inom svensk idrott och bland de tio största inom internationell fotboll. Det känns otroligt roligt och inspirerande att jobba med ett så intressant varumärke, säger Mika Lepistö till Dagensmedia.se.

Mika Lepistö ska sätta upp en plan för Zlatan Ibrahimovic varumärke och vara kontaktperson för alla förfrågningar av varumärkeskaraktär.

– Min roll blir att rådgiva honom om att göra rätt saker utanför fotbollsplanen.

Han är förtegen om vilka möjligheter han ser att utveckla Zlatan Ibrahimovic varumärke utanför fotbollsplanen. Planerna är hemliga än så länge.

– Det finns en mängd områden utanför fotbollen som han kan synas inom, och många andra varumärken att samarbeta med.

Hur fick du uppdraget?

– Genom kontakter.

Även Zlatan Ibrahimovic sambo Helena Seger har tecknat avtal med The Perfect Brands. Hennes agent är Victoria Egler.

– Byrån är nystartad i syfte att förvalta dessa två varumärken, men vi planerar att ta oss an fler uppdrag, säger Mika Lepistö.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Zlatan Ibrahimovic

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.