Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Han anklagas för att bluffa

Optikern Smarteyes annonserar i Metro i dag med ett test som visar att de är billigast. Bluff – hävdar Lensway som imorgon kontrar med en egen Metro-annons.

Henrik Widell


Publicerad: 17 Mars 2011, 09:20
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:17

Ämnen i artikeln:

LenswaySmarteyes

I Smarteyes annons visas en prisjämförelse på glasögon från sex olika optikbutiker på den svenska marknaden. Prisjämförelsen är gjord av Testfakta på uppdrag av Synsam och inkluderade, enligt Lensway, från början åtta större optikerbutiker, däribland Lensway.

– Vi utgår från att Smarteyes skrivit fel i sin annons, eftersom testet visar att det är vi som är billigast på marknaden, säger Mille Lansburgh, pr-ansvarig på Lensway.

Han fortsätter:

– Skämt å sido, jag tycker det är lite fräckt att bara plocka bort oss för att de själva ska framstå som det biligaste alternativet.

Så vad ska ni göra åt det då?

– Vi sätter in en likadan annons i morgondagens Metro, på samma sida där Smarteyes syns idag, men där vi är på förstaplatsen och de är nummer två. Man måste passa på när man får ett sådant här upplägg.

Ämnen i artikeln:

LenswaySmarteyes

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.