Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Hallvarsson & Halvarsson köper Creo

Publicerad: 14 September 2016, 09:47
Uppdaterad: 14 September 2016, 11:10

H&H växlar upp inom rörlig media genom förvärv av Creo Media Group.


Ämnen i artikeln:

Hallvarsson Halvarssonpr-byråer

H&H Group förvärvar den digitala kommunikationsbyrån Creo Media Group, som specialiserar sig på rörlig bild.

– Vi är fantastiskt glada över att få välkomna Creos alla kompetenta medarbetare in i gruppen. Rörlig media är ett starkt växande område och en allt viktigare ingrediens i dagens kommunikationslösningar, säger Martin Petersson vd för H&H Group, i ett pressmeddelande.

Creo grundades 2009 av Niclas Grunewald, Emalee Mandl och Henry Askensten tillsammans med en grupp medarbetare, och omsätter omkring 40 miljoner kronor. Creos fem ägare blir nu delägare i H&H Group.

På kundlistan finns många stora svenska företag. Ett exempel är Scania för vilket Creo nyligen genomförde en livesändning i samband med den globala lanseringen av en ny lastbilsgeneration.

Efter förvärvet får Hallvarson & Halvarsson Group en omsättning på knappt 400 miljoner kronor med cirka 250 medarbetare. Den partnerägda gruppen består nu av sex helägda kommunikationsbyråer: Hallvarsson & Halvarsson, Comprend, Jung, Creo, Springtime och Involve.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev