Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Gullbergs och Kontorsvaruhuset blir Ocay

Publicerad: 2 April 2014, 12:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:42

De bägge företagen slås ihop och bildar en rikstäckande koncern.


De två bolagen, som levererar produkter och tjänster åt företag, går ihop under nytt varumärke och kliver samtidigt in i den digitala tidsåldern genom att lansera en ny e-handel. Satsningen fungerar som en del av bolagets multikanalsstrategi.

– Branschen förändras ju väldigt snabbt och det är många som gör anspråk på att vara leverantörer av förnödenheter till företagskunder. Klart man måste anpassa sig efter den nya digitala verkligheten och kundernas behov, de vill ju ha färre och färre leverantörer, säger Tomas Bergström, vd för Ocay, till Dagens Media.

Många förändringar har gjorts i och med sammanslagningen. De tidigare separata företagen delar nu sortiment, e-handel, katalog och kunderbjudanden. Marknadsföringen riktas numera mot totalt 60 000 kunder.

– Vi har ju en plan för marknadsföringen resten av året och den riktas mot våra nuvarande kunder som vi har en löpande kommunikation med via vår katalog, hemsida, e-handel och genom alla de som möter kunderna dagligen ute i butikerna, säger Tomas Bergström.

Ocay lanseras med hjälp av varumärkesbyrån Essen International, som tagit fram kommunikationen kring den nya koncernen.

Andrea Svanberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.