Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Guldägget slår ihop kategorier

Tidigare "Event" och "Direkt" går ihop och bildar den nya kategorin "Aktivering". Tanken är att spegla dagens medieverklighet.

Alex Hartelius


Publicerad: 12 December 2017, 08:57
Uppdaterad: 12 December 2017, 09:23

Ämnen i artikeln:

GuldäggetEvent

Tidigare kategorierna "Event" och "Direkt" slås ihop och bildar kategorin "Aktivering".

Guldäggsgalan är Sveriges äldsta och största kommunikationstävling. Syftet är att uppmärksamma den kreativa standarden och föra svensk kommunikation framåt.

Inför nästa års Guldäggsgala slås därför de tidigare kategorierna "Event" och "Direkt" ihop – och bildar kategorin "Aktivering".

"Vi på Guldägget ser kontinuerligt över kategorier så att de bättre speglar dagens medieverklighet", skriver de i ett pressmeddelande angående beslutet.

Guldäggets beskrivning av den nya kategorin:

"Kategorin ´Aktivering´ innefattar bidrag som levandegör varumärken, där det fysiska eller digitala mötet med konsumenten står i centrum. Här belönas kommunikation som skapat interaktion med en tydligt definierad målgrupp. I kategorin kan (fysiska eller digitala) utskick, events, applikationer och annan direktkommunikation tävla.

Totalt består Guldägget av 14 priser och fem specialpriser.

Guldäggsgalan 2018 kommer äga rum den 19 april på Stockholm Waterfront Congress Centre.

Ämnen i artikeln:

GuldäggetEvent

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.