Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Guldägget flirtar med Spinnvinnarna

Publicerad: 18 november 2011, 07:39
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:50

De vinnande bidragen i Spinn får tävla gratis i Guldägget. Syftet är att locka fler byråer till Guldägget.


Ämnen i artikeln:

Sveriges kommunikationsbyråerKommGuldäggetSpinn

Sveriges Kommunikationsbyråer bjuder de vinnande bidragen från gårdagens Spinngala på ett inskick till Guldägget.

– Vi vill visa pr-byråerna att de också kan tävla i Guldägget genom att gratulera alla Spinn-vinnare lite extra. Dessutom vill vi bredda Guldägget med fler typer av byråer, säger Maja Siösteen, affärsområdeschef för event och tävlingar på Komm.

2008 delades det första Guldägget ut i pr. Då vann GCI den ädlaste valören med kampanjen ”Minimize me” för Max.

Redan året efter gjordes kategorin om, efter påtryckningar från branschen, så att det blev tillåtet att redovisa antalet klipp och artiklar som en pr-kampanj genererat.

2009 skickades 48 bidrag in i kategorin, 2010 blev det 59 bidrag och förra året 54 bidrag i pr-kategorin.

Men Komm har inte satt upp något mål för hur många pr-byråer som man vill ska tävla i Guldägget nästa år.

– Vi har alltid som mål att öka antalet inskickade bidrag, men vi vill även få in byråer som aldrig tävlat förut. Tanken är att förmedla känslan att Guldägget är till för alla och för byråer i hela Sverige.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.