Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Guld till Prime i natt

Publicerad: 13 November 2010, 09:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Stockholms läns landsting och pr-byrån Prime tog hem guld i Clios tävling för marknadsföring inom läkemedelssektorn.


Prime tävlade med sin kampanj för att få Stockholmarna, främst inom åldersgruppen 18-30 år, att gå och vaccinera sig mot svininfluensan.

Kampanjen var framför allt digital och fördes på Vårdguiden.se, Facebook och genom Svinbloggen, där kända svenskar skrev om vaccinering.

 Dessutom samarbetade man med deltagarna i TV4:s "Idol", som bloggade om sina vaccinationer. Stockholm blev senare världens mest vaccinerade huvudstad.

Inga andra svenska byråer vann pris i Clio Healthcare Awards, en tävling som avgjordes för andra gången.

Läkemedelssektorn står för runt en tredjedel av USA:s BNP och läkemelsföretagen är några av de mest offensiva annonsörerna, så även i Sverige. Däremot är deras reklam ofta hårt reglerad.

Åkestam Holst med kunden Apotek Hjärtat och Forsman & Bodenfors med Apoteket var nominerade i kategorin tv, bio och digitalt.

I pr-kategorin tävlade runt 1 000 bidrag från närmare 30 länder. Priset delades ut på en gala i New York natten mot lördag.

Prime PR var även en av de stora vinnarna på den svenska pr-galan Spinn, som hölls i torsdags.

Primes arbetsgrupp:

Tom Beckman

Hannah Davidsson

Stina Götbrink

Ola Granfeldt

Shirin Hirmand

Caroline Ljungsand

Désirée Maurd

Cleas Nyströmer

Håkan Ström

Sylvia Ziemski

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.