Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Gröna Lund får varumärkespris

Gröna Lunds Tivoli har tilldelats det nordiska varumärkespriset Signumpriset. Bland annat för sitt tydliga grafiska manér.

Dante Thomsen


Publicerad: 26 Januari 2012, 06:29
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:35

Ämnen i artikeln:

Gröna Lund

Signumpriset uppmärksammar de nordiska företag som bäst förvaltar och vårdar sina varumärken. I år nominerades bland annat Blocket, Ericsson, Mackmyra och Brämhults. Vinnare i år blev alltså nöjesparken Gröna Lund.

– Jag känner mig otroligt stolt över att få ta emot det här priset. Som marknadschef är det min uppgift att förvalta det här varumärket men också att utveckla det och lotsa det genom nya tidsepoker, säger Gröna Lunds marknadschef Kicki Kollstedt i ett pressmeddelande.

Enligt motiveringen får Gröna Lund priset bland annat för sitt arbete med att få medarbetarna att bli spridare av varumärket samt tivolits tydliga grafiska manér.

Ämnen i artikeln:

Gröna Lund

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.