Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Grayling ska lyfta Kroatien

Publicerad: 9 Mars 2015, 11:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:10

Kroatien väljer Grayling som pr-byrå på elva marknader.


Ämnen i artikeln:

Grayling

Pr-byrån Grayling har håvat in ett internationellt uppdrag för Kroatiens turistråd. Kontot gäller elva marknader, däribland Sverige.

Uppdraget blir att både öka antalet turister till Kroatien genom att göra landet till ”ett naturligt val för internationella resenärer” och att få turisterna som besöker landet att sätta sprätt på mer pengar på plats i Kroatien.

– Vi vet att resenärer väljer bland ett stort utbud av destinationer och Kroatien måste bli vassare i konkurrensen med mer etablerade varumärken. Valet av Grayling som vår globala byrå är ett viktigt steg på vägen mot att bygga landets varumärke under de kommande åren, säger Ratomir Ivicic, chef för Kroatiens turistråd, i ett pressmeddelande.

Uppdraget blir det andra kontot som Grayling vinner i år. Tidigare har pr-byrån Ehrenberg Kommunikation haft det nordiska uppdraget för Kroatien.

Dagens Media kunde nyligen berätta att Grayling riskerar att tappa storkunden Ikea, som har inlett en pr-pitch. Tidigare i februari vann byrån kontot för Polarbröd.

Nyligen meddelade byråns vd Pia Grahn att Malmö-kontoret skrotas. Kontoret i Göteborg lades ned under 2014. Planen är att Grayling, som haft stora problem i Sverige under de senaste åren, ska fokusera all kraft på att göra Stockholmskontoret långsiktigt lönsamt.

LÄS ÄVEN:

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Grayling

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev