Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Grayling ska fixa nordbor till Cypern

Publicerad: 16 November 2010, 14:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:31

Cyperns största inkomstkälla är turism och dess tredje största marknad Skandinavien. Nu ska Grayling locka ännu fler turister till medelhavsön.


Ämnen i artikeln:

Grayling

Cyperns turistråd har valt Grayling som pr-byrå. Avtalet som Grayling vann i en pitch löper över ett år, med en möjlig förlängning på två år. Uppdraget - att stärka och bredda bilden av Cypern och få fler nordbor att hoppa på flyget.

Bo Lindholm, seniorkonsult på Grayling, beskriver pitchen som utdragen och komplicerad.

– Vi började redan i april men det tog lång tid att få ihop allting.

I uppdraget ingår att skriva nyhetsbrev till branschen, pressresor, representationsmaterial samt medierelationer. Bo Lindholm vill inte berätta exakt vad uppdraget är värt, men en siffra som dök upp tidigt i processen är 600 000 euro uppdelat på tre år.

– Det är ett brett och stort uppdrag. Turism är på många sätt en spännande och rolig näring att arbeta med, säger Bo Lindholm.

Grayling finns representerat i 40 länder och har närmare 900 medarbetare. I Sverige har Grayling 50 anställda på kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Grayling

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.