Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

GM:s miljösatsning - ändra loggan

Publicerad: 17 Juli 2009, 08:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:18

General Motors, GM, funderar på att ändra färg på sin logotyp för att signalera mer miljötänkande.


Enligt nyhetsbyrån AP pågår interna diskussioner på GM, som bland annat fortfarande äger Saab, om att ändra bakgrundsfärg på den kända blåa logotypen. Den nya bakgrundsfärgen skulle bli grön för att signalera företagets miljötänkande.

Nyhetsbyrån rapporterar att en grupp under ledning av GMs chefsdesigner Ed Welburn studerar hur namn och logotyp skulle kunna ändras för att sända ut mer miljövänliga signaler. Något beslut i frågan är dock inte taget ännu.

Kan ändrad färg på en logotyp stärka ett företags miljöprofil? Rösta till höger!

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.