Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


PR

Geelmuyden Kiese vinner Uber

Publicerad: 07 September 2017, 05:00
Uppdaterad: 07 September 2017, 05:36

Teamet hos Geelmuyden Kiese som består av: Julia Levander, Bodil Sidén (Uber), Frida Berg och Hanna Holmquist.

Uber väljer Geelmuyden Kiese som svensk pr-partner. "Det är ett prestigefyllt uppdrag för oss", säger kundansvariga Frida Berg.


Ämnen i artikeln:

UberGeelmuyden Kiese

Efter en pitch står det klart att Geelmuyden Kiese blir Ubers nya pr-byrå. Uppdraget kommer innefatta både strategisk och taktisk kommunikation som ska stötta Ubers verksamhet när det kommer till både förare och Uber-åkare.

Sedan i januari i år har Geelmuyden Kiese även pr-uppdraget för Uber i Norge.

Enligt en kommentar säger Bodil Sidén, kommunikationsansvarig på Uber i Sverige, att en av de viktigaste delarna i arbete är att visa en mer transparent sida av techbolaget.

– Det är väldigt spännande! Vi jobbar med samhällsaktörer i stor utsträckning. Uber är en verksamhet som är relevant inom både framtidens delningstjänster och har möjlighet att förändra beteenden. Det är ytterligare ett prestigefyllt uppdrag för oss inom samhällsförändring och teknik, säger Frida Berg, senior rådgivare, partner samt kundansvarig för Uber på Geelmuyden Kiese, till Dagens Media.

Vad går uppdraget ut på?

– Vi blir Ubers kommunikationsavdelnings förlängda arm. Vi kommer jobba tätt tillsammans med Bodil Sidén med både strategi och genomförande av all extern kommunikation.

Uber är ju ett kontroversiellt bolag som hyllats men också kritiserats av många, vad ser du för utmaningar med det?

– Jag ser framförallt möjligheter. Inte minst för att Uber i Sverige har tagit en uttalad ståndpunkt i att ta företaget till nästa nivå när det kommer till att vara transparenta och tillgängliga.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

UberGeelmuyden Kiese

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.