Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Fyllefiltret vinnare i Stora pr-priset

Publicerad: 5 Maj 2011, 08:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:12

IQ och Deportivos "Fyllefilter" tog hem Stora pr-priset.


I dag delades det Stora pr-priset ut på Clarion Sign Hotell vid Norra Bantorget i Stockholm.

Vinnare blev IQ:s "Fyllefilter", som tagits fram av Deportivo.

Ett utdrag ur juryns motivering lyder:

"Alkoholkonsumtion och riskbeteenden är ett svårt ämne att ta upp oavsett målgrupp. IQ har valt bort skrämselpropaganda och använt både nytänkande budskap, verktyg och kanaler som är mest relevanta för målgruppen, där sociala medier är ett nav i kommunikationen."

– Otroligt roligt, vansinnigt kul. Det har varit en stor utmaning sedan 2005 när vi startade, säger Ann-Therése Enarsson, avgående vd på IQ.

Förutom "Fyllefiltret" var även SAS-kampanjen "Love is in the air", Lina Thomsgårds Rättviseförmedling, Telges Telgemodellen och Stockholm Prides kampanj "How hetero" nominerade.

Stora anordnas av Svenska pr-företagen i samarbete med Dagens Media och Mynewsdesk.

Stephan Drenzel

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.