Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Fritidsresor letar mediebyrå

Ännu en av Carats kunder är på jakt efter ny mediebyrå, kan dagensmedia.se berätta.


Publicerad 2012-09-18 07:00
Uppdaterad 2015-12-06 14:10

Ämnen i artikeln:

Fritidsresor

Dela artikeln:

Kort efter att Fritidsresor valde ny reklambyrå – i våras byttes Scholz & Friends mot Catt & Co – ser bolaget nu över sitt mediebyråsamarbete.

Det bekräftar kommunikationschefen Lottie Knutson för dagensmedia.se.

– Det är korrekt att vi diskuterar med olika mediebyråer. Det är normalt och görs med jämna mellanrum oavsett leverantör, säger hon.

Det innebär att Fritidsresors mediebyrå Carat riskerar att förlora ännu en viktig kund, efter Svenska Spel som nyligen meddelade att man valt Omnicom som ny mediepartner. I går kunde dagensmedia.se berätta att även Caratkunden Telenor har startat en mediebyråpitch.

Lottie Knutson vill inte berätta hur många byråer man pratar med eller om Carat fortfarande är med i diskussionerna.

– När beslutet är fattat kommunicerar vi det, säger hon.

Under sommaren lämnade marknadschefen Niklas Zhovartsnuk Fritidsresor för ett nytt jobb på Viking Line. I samband med hans avgång integrerades tjänsten med onlineförsäljning i Sverige, berättar Lottie Knutson.

– Den är tillsatt internt sedan en tid. Johanna Herrman är kvar och ansvarar för marknadskoordination och medieköp.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.