Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Fritidsresor letar mediebyrå

Publicerad: 18 September 2012, 07:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:10

Ännu en av Carats kunder är på jakt efter ny mediebyrå, kan dagensmedia.se berätta.


Ämnen i artikeln:

FritidsresorCarat

Kort efter att Fritidsresor valde ny reklambyrå – i våras byttes Scholz & Friends mot Catt & Co – ser bolaget nu över sitt mediebyråsamarbete.

Det bekräftar kommunikationschefen Lottie Knutson för dagensmedia.se.

– Det är korrekt att vi diskuterar med olika mediebyråer. Det är normalt och görs med jämna mellanrum oavsett leverantör, säger hon.

Det innebär att Fritidsresors mediebyrå Carat riskerar att förlora ännu en viktig kund, efter Svenska Spel som nyligen meddelade att man valt Omnicom som ny mediepartner. I går kunde dagensmedia.se berätta att även Caratkunden Telenor har startat en mediebyråpitch.

Lottie Knutson vill inte berätta hur många byråer man pratar med eller om Carat fortfarande är med i diskussionerna.

– När beslutet är fattat kommunicerar vi det, säger hon.

Under sommaren lämnade marknadschefen Niklas Zhovartsnuk Fritidsresor för ett nytt jobb på Viking Line. I samband med hans avgång integrerades tjänsten med onlineförsäljning i Sverige, berättar Lottie Knutson.

– Den är tillsatt internt sedan en tid. Johanna Herrman är kvar och ansvarar för marknadskoordination och medieköp.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

FritidsresorCarat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev