Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Frierikupp för ny flyglinje

Publicerad: 1 oktober 2012, 13:24
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:09

Resfeber orsakade bröllopshysteri i Linköping under helgen då de uppmärksammade flyglinjen mellan Linköping och Amsterdam.


KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Sammanlagt fick 300 kvinnor ta emot frierier från smokingklädda män. Samtidigt fick de chansen att vinna en äkta diamantring.

Eventet genomfördes av Resfeber och Holländska turistbyrån, med hjälp av Spotlight PR och Brand Event. Syftet var att att väcka uppmärksamhet kring resesajten Resfeber, destinationen Amsterdam samt KLM’s flyglinje mellan Linköping och Amsterdam.

Målgruppen var kvinnor i 30- och 40-årsåldern.

- En utmaning för oss var att Linköping är en studentstad – men det är inte studenter som i första hand köper Resfebers tjänster. På det här sättet sökte vi aktivt upp rätt målgrupp, säger Spotlight PR:s Susanna Salomon i ett pressmeddelande.

Under lördagen avgjordes tävlingen med en final i shoppinggallerian Gränden.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev