Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Forskning och effektivisering hos Informationsföreningen

Publicerad: 7 Januari 2011, 12:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:26

Stora Informationspriset får i år fyra underkategorier. Dessutom prioriteras forskning och utbildning.


Dagensmedia.se frågar branschorganisationerna om deras viktigaste frågor för 2011. Idag har turen kommit till Sveriges Informationsförening, som under våren planerar att byta namn.

Sveriges Informationsförening har en relativt ny vision som handlar om att skapa kommunikativa organisationer. Det ska genomsyra föreningens arbete i år.

– Bland annat jobbar vi hela tiden aktivt med vidareutveckling och kompetensutveckling av våra 5000 medlemmar, säger Sylvia Nylin, vd på Sveriges Informationsförening.

– Våra fokusområden för i år är effektivisering och roi, och vi följer dessutom den digitala utvecklingen.

Informationsföreningen ska även inleda ett forskningsprojekt tillsammans med Mittuniversitet, som ska undersöka kommunikativt ledarskap.

– Det tycker vi ska bli väldigt spännande.

Ett annat område som föreningen prioriterar är att öka affärsmässigheten inom kommunikationsområdet.

– Kommunikationsfunktionen inom företagen behöver bli mer professionell och effektiv, precis som övriga ledningsfunktioner.

Informationsföreningens tredje fokusområde för i år är Stora Informationspriset. I år får tävlingen fyra underkategorier – bästa samhällskommunikation, marknadskommunikation, investor relations och internkommunikation.

– Vi tror mycket på det goda exemplet, säger Sylvia Nylin.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.