Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

FN-förbundet väljer Cohn & Wolfe

Svenska FN-förbundet vill öka kännedomen - och Cohn & Wolfe ska fixa uppmärksamheten.

Martin Schori


Publicerad: 09 December 2010, 13:57
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:28

Ämnen i artikeln:

OgilvyCohn WolfeMarta Karlqvist

Svenska FN-förbundet har sedan tidigare ett samarbete med Ogilvy, som ägs av Cohn & Wolfes ägare WPP.

– Att valet föll på Cohn & Wolfe känns naturligt, de jobbar inte bara nära vår reklambyrå Ogilvy utan har även god förståelse för digitala medier och vad det är vi vill åstadkomma, säger Pekka Johansson, pressekreterare på FN-förbundet i ett pressmeddelande.

Arbetet är igång och Cohn & Wolfe har kopplats in på kampanjen ”Osjälvisk status”, som dagensmedia.ses tidigare berättat om.

Svenska FN-förbundets syfte är att informera om FN:s arbete och samla in pengar till dess humanitära arbete.

Cohn & Wolfe hade ett motigt 2009, då man bland annat vände en rörelsevinst på 4,5 miljoner kronor till en förlust på 1 miljon kronor. I maj tog Marta Karlqvist över som vd.

– Vi kommer inte att gå plus i år. Det tar ett tag att vända en så här pass stor skuta, men det gäller att våga satsa lite och jag ser en enorm potential i byrån, sa hon nyligen till dagensmedia.se.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.