Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Fler köper kläder online

Publicerad: 30 September 2013, 04:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:33

Allt fler av svenskarna handlar kläder på nätet. 51 procent handlar kläder via digitala medier varje månad.


Ämnen i artikeln:

Tradedoubler

Totalt handlar 66 procent av svenskarna kläder i fysiska butiker varje månad. 35 procent av svenskarna köper dessutom oftare kläder online, jämfört med för ett år sedan.

Detta enligt en rapport från Tradedoubler och Fox Insights om köpbeteenden i Tyskland, England, Frankrike, Italien, Spanien, Nederländerna, Polen och Sverige. Länderna står tillsammans för 89 procent av Europas e-handel.

Bland de svenskar som besöker en fysiska butik provar hela 58 procent kläder i butiken – för att sedan vända sig till digitala kanaler för själva köpet.

46 procent använder sig av prisjämförelsesajter, rabattkoder, appar och webbsajter med dagserbjudanden för att hitta bästa priset.

– Varumärken och butiksägare som står inför den här utmaningen behöver skaffa en närvaro i prestationsbaserade marknadsföringskanaler för att säkra försäljning i butik. Det kan till exempel ske genom mobila rabattkoder som konsumenten kan lösa in i butiken, säger Magnus Nyström, teknikchef på Tradedoubler, i ett pressmeddelande.

Totalt har 2500 smartphoneanvändare som handlar online minst en gång i månaden deltagit i undersökningen.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Tradedoubler

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.