Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Filippa K väljer Patriksson

Publicerad: 29 September 2009, 09:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

Klädmärket Filippa K byter Ibeyo mot Patriksson Communications.


Filippa K vill stärka sin lokala pr-närvaro i Danmark och Norge. Därför inleder klädmärket ett samarbete med Patriksson Communciations.

– De kunde ge oss en nordisk lösning. I Sverige har vi alltid haft bra pr-närvaro men vi kan göra mycket mer i de andra länderna genom att finnas där, säger Filippa K:s marknadschef Eva Boding till Dagensmedia.se.

Patriksson ska också hjälpa Filippa K med att sätta en global kommunikationsstrategi.

– Där har byrån god erfarenhet, säger Eva Boding. Patriksson Communications har flera andra modemärken på kundlistan, inklusive Boomerang, Gant, Hope, Whyred.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.