Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Electrolux kan plocka tre Spinnguld

Publicerad: 26 Oktober 2010, 17:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Electrolux dominerar på kundsidan. Och bolagets pr-byrå Prime PR kammar hem flest nomineringar i Spinn.


Ämnen i artikeln:

ElectroluxGreat WorksJungSpinnCohn WolfeMTG TVJMWGraylingPrime PRAftonbladet

Som Dagensmedia.se tidigare har berättat skickade Prime PR in flest bidrag till årets upplaga av pr-tävlingen Spinn.

När nomineringarna under tisdagskvällen presenterades på Hotel Reisen i Stockholm stod det även klart att Prime tar hem storslam gällande antal nomineringar.

Hela tio nomineringar blev det – men då tävlar flera av bidragen i fler än en kategori.

Tre av Primes nomineringar är för kunden Electrolux, där byrån och Electrolux PR Studio delar på äran.

Electrolux är även den enskilda kund som har flest nomineringar.

Bolagets kampanj ”Vac from the sea” är nominerad som ”Årets B2B-kampanj” samt ”Årets nordiska kampanj”

Kampanjen ”Silence Amplified” är nominerad i klassen ”Årets konsumentkampanj under 1000 000 kronor”.

På byråsidan kommer Jung på en stark andraplats i nomineringstoppen.

Tre kampanjer från byrån, för Adidas, The Absolut Company och Volvo har kammat hem totalt sex nomineringar.

Värt att nämna är även Telge AB, som lyckats få två nomineringar för sitt in house–arbete med ”Telgemodellen”.

I år är även två mediehus, Schibsted och MTG med och tävlar i Spinn. MTG TV har två nomineringar för sin omtalade kampanj för dokusåpan Sandhamn. Schibstedägda Aftonbladet tävlar med sin storsatsning ”Livetorget”.

Spinngalan avgörs den 11 november på Vinterträdgården Grand Hotel Stockholm.

 

Här är alla nominerade:

(Byrå "kampanj" – kund)

 

Årets B2B-kampanj

Friends Agenda “Scandinavia Android TV” - People of LavaPrime/Electrolux PR Studio “Vac from the sea” – ElectroluxTelge AB “Telgemodellen” – Telge ABGrayling “Uppdrag: Äga Motorsågs-VM” – Husqvarna

 

Årets konsumentkampanj över 1000 000 kr Jung, Euro RSCG & Knock ”Subject60” – Volvo Jung ”ABSOLUT NO LABEL” – The Absolut CompanyPrime & DDB ”359 kr” – TeliaPrime ”Rädda Julen” – Aladdin/Kraft Foods                                          

 

Årets konsumentkampanj under 1000 000 kr

Cohn & Wolfe ”Valspelet” – Unibet                      Dahlheim & Sjöqvist ”HPs sommarkollo” –  HPJMW Kommunikation ”Skvallerbyttan” – Microsoft                                            Jung ”Every team needs a shirt with a story” – Adidas Jung von Matt ”Sandhamn” – MTG TV                                            PL Communication ”Allmänt snö” – DramalabbetPrime ”Världens första 4G-nät” – TeliaPrime & Electrolux PR Studio & Great Works ”Silence Amplified” – Electrolux                      

 

Årets Samhällsinformationskampanj

Deportivo AB “Kaloriprofilen” – IQ                     IUM “Sveriges största flashmob” – RadiotjänstSpotlight PR/ GyroHSR “Bordellen i Almedalen” – Järfälla TjejjourSpringtime “Koll på läkemedel” – Apoteket Farmaci Telge AB “Telgemodellen” – Telge AB                                            Åkestam Holst “Bildkollen” – Rädda BarnenÅkestam Holst “Hur Hetero?” – Stockholm Pride

 

Årets Experiential Marketing

Dahlheim & Sjöqvist ”HPs sommarkollo” – HP                      Greenhill Relations "Bokbussen” – Swebus                                                                                        Jung Euro RSCG & Knock ”Subject60”– VolvoPrime & Strip Digital ”Livetorget” – AftonbladetStudio Total ”Brinner för lika Löner” – Feministiskt InitiativWeber Shandwick ”Max maxar miljön i Almedalen” – Max Hamburgare

 

Årets word-of-mouth-kampanj Berntzon Bylund ”Prova min Kia!” – Kia MotorsCohn & Wolfe ”Valspelet” – Unibet                       Jung ”ABSOLUT NO LABEL” – The Absolut Company           

Jung ”Every team needs a shirt with a story” – AdidasJung von Matt ”Sandhamn” – MTG TVPrime ”Rädda Julen” – Aladdin/Kraft Foods                         Prime ”Marabou Polka” – Marabou Sprida ”Gemensam Styrka" – Skogs- trä och grafiska facket, GSWenderfalck ”Bloggchock” –  Nokia

 

Årets nordiska kampanj Geelmuyden Kiese/CP+B ”Den sårbara mannen” – Philips                      Prime ”Pink Collection” – LindexPrime & Electrolux PR Studio ” Vac from the sea”  – Electrolux        

                                                                                                             

Årets Rookie

Olof Belfrage, Grayling            Farshad Shadloo, Aspekta Tove Widemar, JMW Kommunikation

Martin Schori


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev