Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Efter 98 år – nu uppdateras Converse

Publicerad: 24 Juli 2015, 13:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:55

Den klassiska tygskon Chuck Taylor All Star får en uppföljare.


För drygt tio år sedan köpte Nike skovarumärket Converse, vars mest kända produkt är den klassiska basketskon Chuck Taylor All Star. Nu – för första gången på 98 år –  får den en uppdatering. Det rapporterar flera medier, däribland Adage.

Den nya skon Chuck Taylor All Star II ska bli mer bekväm att gå i, bland annat med hjälp av en formad Nike-sula, och göras i ett annat material som andas bättre. Dessutom ska skorna bli lättare. I övrigt är det inga radikala förändringar.

Enligt Adage kommer Converse inte att fokusera på tekniken från Nike i marknadsföringen av skon. Istället ska Converse fortsätta att bygga sitt varumärke kring "eget utryck och kreativitet" och fortsätta att vara ett fristående varumärke istället för ett undervarumärke till Nike.

Lanseringskampanjen startar nästa vecka under parollen #Ready for more" och görs tillsammans med byrån Anomaly.

Originalet kommer fortfarande att finnas kvar till försäljning.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.