Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Drömjobb lanserar hotellkedja

Publicerad: 29 juni 2009, 08:18
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:19

För att uppmärksamma det nya konceptet, hotell med tillhörande vattenland, utannonserar Fritidsresor jobbet som testare av vattenrutschkanor.


Australien var först ut med idén att skapa pr genom att utannonsera drömjobbet. Den 34-årig britt som vann ska för en årslön på cirka 860.000 kronor snorkla i stora barriärrevet och lära känna lokalbefolkningen.

Näst på tur var Svenska turistföreningen som gjorde en pastisch den australiska kampanjen genom att utannonsera Sveriges svenskaste jobb. Jobbet gick ut på att i 60 dagar resa runt i Sverige och genom sociala medier rapportera om sina förehavanden. 

Nu kör Fritidsresor sin egen vinkling på pr-stuntet, genom att utannonsera tjänsten som testare av vattenrustchkanor på 16 destinationer runt Medelhavet. En vuxen med tillhörande barn ska testa anläggningarna och blogga om upplevelserna.

– Syftet med kampanjen är att lyfta uppmärksamheten för det här nya konceptet, där vi har ett vattenland i anslutning till hotellen, säger Peter Hellström, informatör på Fritidsresor.

Det nya hotellkonceptet, Splash, riktar sig till familjer som har barn som är äldre än målgruppen för företagets barnklubbar men säljs ännu inte till konsument.

Fritidsresor marknadsför tjänsten via banners på Aftonbladet.se, den egna hemsidan och i företagets nyhetsbrev. Tanken är att informationen också ska spridas från mun till mun.

Vad för typ av människor söker ni?

– Först och främst måste personerna vara resvana. Sex anläggningar ska testas på 17 dagar, så det blir mycket resande.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.