Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Denim Demon tar in WDO

Publicerad: 7 september 2012, 04:31
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:12

Jeansvarumärket Denim Demon tar hjälp av pr-byrån WDO.


MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Denim Demon har tidigare inte haft något fast kommunikationspartner, utan använt sig av frilansare för enstaka insatser.

Men nu ska alltså Skellefteåbaserade WDO, som även har kontor i Stockholm, ta ett grepp om all strategi och kommunikation.

Denim Demon samarbetar också med pr-byrån AWB. Det avtalet påverkas inte av samarbetet med WDO.

– Vi har sedan starten 2006 lagt allt fokus på att ta fram kvalitativa och slitstarka produkter som varje konsument kan vara stolt över. Med tiden har vi insett att vi behöver någon som tar ett helhetsgrepp när det gäller att berätta vilka vi är och vad vi står för. WDO känns som en perfekt partner, säger Oskar Sommarlund, grundare och försäljningschef på Denim Demon, i ett pressmeddelande.

WDO:s första uppdrag blir att producera en look book för våren och sommaren 2013.

I höst drar byrån igång arbetet med att ta fram en ny kommunikationsplan.

WDO har även kunder som Treehotel, Pernod Ricard och Berghs.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev