Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

De kan vinna Stora PR-priset

Publicerad: 19 April 2013, 07:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48

Länsförsäkringar Västerbotten, Blocket och UFC har chans att vinna "Stora PR-priset" den 25 april för sina kampanjer.


Runt 40 bidrag har skickats in till tävlingen som arrangeras för tredje året i rad av branschorganisationen Svenska pr-företagen.

– Det var hög klass på många bidrag och det är glädjande att få lyfta fram representanter för god pr. De här kampanjerna visar vad man kan åstadkomma med en tydlig strategi och ett konsekvent genomförande, säger juryns ordförande Helena Giertz, HR- och kommunikationsdirektör på Procordia i ett pressmeddelande.

Här är motiveringarna till finalisterna:

”Länsförsäkringar Västerbotten” med kampanjen ”Nu brandsäkrar vi Västerbotten”. Med stor kreativitet och en väl genomförd kampanj nådde man ut med budskapet att brandvarnare är viktiga för att förhindra bränder. Byrå: Punkt PR

”UFC” med kampanjen ”Från fruktad till folkkär”. Genom en tydlig strategi och väl genomförd kampanj lyckades man skapa positiva värden kring en ifrågasatt sport. Resultatet visar tydligt hur man med pr kan ompositionera ett varumärke. Byrå: Springtime

”Blocket” med kampanjen ”Easter Eggs”. I sitt sökande efter nya medarbetare kombinerades en tydlig målgruppsanalys med kreativitet och interaktivitet. Byrå Jung Relations.

Priset delas ut den 25 april i Malmö.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.