Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

De blir Ikeas nya pr-byrå

Publicerad: 20 Mars 2015, 07:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:08

Friends Agenda är Ikeas nya pr-byrå i Sverige. Därmed tappar Grayling uppdraget.


Ämnen i artikeln:

IkeaGraylingFriends Agenda

Friends Agenda vann nyligen priset Årets byrå i Regis tävling som baseras på kundnöjdhet.

Nu landar byrån prestigeuppdraget Ikea.

– Konkurrensen i den här pitchen har varit stenhård, och vi är väldigt imponerade över vad vi har sett från alla byråer som har deltagit. Att valet föll på Friends Agenda beror på att de visade på en unik träffsäkerhet, hög kompetens och trovärdighet men också på värme, prestigelöshet, enormt engagemang och starka värderingar förenliga med våra, säger Tina Kardum Funnemark, pr- och kommunikationschef för Ikea Sverige, i ett pressmedelande.

Sara Leffler Morge är vd på Friends Agenda:

– Vi är självklart väldigt glada över att få förtroende från ett företag som gång på gång har skrivit kommunikationshistoria och idag är ett av världens starkaste varumärken, säger hon i pressmeddelandet.

I och med att Ikea nu väljer Friends Agenda tappar Grayling en av sina tyngsta kunder. Grayling och Ikea har jobbat ihop sedan 2011 och Grayling var också möbeljättens första fasta pr-partner i Sverige.

Ikeas reklambyrå i Sverige är Åkestam Holst.

LÄS ÄVEN:

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

IkeaGraylingFriends Agenda

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.