Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Crossing Boarders twitterklänningen skapar buzz under Almedalen

Publicerad: 4 juli 2013, 12:18
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:05

Enligt Netigates undersökning har 46 procent av Almedalsbesökarna lagt märke till Crossing Boarders "twitterklänning".


Ämnen i artikeln:

Almedalen

"Twitterklänningen" är ett projekt som jämställdhetsorganisationen Crossing Boarders skapat för att ungas röster ska nå ut under Almedalsveckan. Klänningen är uppkopplad mot nätet och visar vad som skrivs på Twitter.

Pr-kampanjen väcker intresse. Enligt Netigates undersökning säger sig 46 procent ha uppmärksammat den.

– Att hälften av besökarna uppmärksammat ”Twitterklänningen” är väldigt bra jobbat. Speciellt eftersom det endast finns ett exemplar av klänningen att marknadsföra. Här har den starka exponeringen i media hjälpt till att skapa buzz kring budskapet bakom. En lyckad pr-kupp, säger Lars Lindberg, marknadschef på Netigate.

Över hälften av besökarna anser att ungdomar inte får det politiska utrymme de förtjänar.

Netigate och Dagens Media tar pulsen på Almedalsbesökarna i olika frågor som rör pr, media och reklam under veckan. Varje dag samlas ett hundratal svar in från Almedalsbesökarna med hjälp av en förhandsrekryterad panel och på-stan-intervjuer. Totalt svarade 117 personer.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Almedalen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.