Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Crossing Boarders Twitterklänning väcker internationell uppmärksamhet

Publicerad: 12 Juli 2013, 09:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:10

Crossing Boarders "twitterklänning" fortsätter att skapa buzz – nu även i utländska medier.


Ämnen i artikeln:

DeportivoComviq

Den "twitterklänning" som togs fram i samarbete med pr-byrån Deportivo och Comviq inför Almedalen har fått stor medial uppmärksamhet.

I dag skriver ett av världens främsta nyhetsmagasin för kreativitet och innovation, Fast Company, om klänningen.

"Som vid de flesta tillställningar bland de privilegierade är unga de mest exkluderade och samtidigt mest angelägna om att höras", skriver magasinet.

Med "Twitterklänningen" ville jämställdhetsorganisationen Crossing Boarders underlätta för ungas röster att nå ut under Almedalsveckan. Klänningen är uppkopplad mot nätet och visar vad som skrivs på Twitter.

Före Almedalen tog Crossing Borders hjälp av 30 ambassadörer för att sprida ryktet om klänningen. Unga svenskar fick i uppdrag att framföra sina synpunkter på samhället under hashtaggen #twitterklänning.

Klänningen har även uppmärksammats av The Daily Dot.

"Det är inte det första klädesplagget som visar tweets. Även Nicole Scherzinger bar förra året en klänning som visade tweets från fans. Men den före-detta-Pussycat Dolls-medlemmen kan inte mäta sig med den uppmärksamhet som twitterklänningen fått", skriver magasinet.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

DeportivoComviq

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev