Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Crossing Boarders Twitterklänning väcker internationell uppmärksamhet

Crossing Boarders "twitterklänning" fortsätter att skapa buzz – nu även i utländska medier.

Helen Preutz


Publicerad: 12 Juli 2013, 09:04
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:10

Ämnen i artikeln:

DeportivoComviq

Den "twitterklänning" som togs fram i samarbete med pr-byrån Deportivo och Comviq inför Almedalen har fått stor medial uppmärksamhet.

I dag skriver ett av världens främsta nyhetsmagasin för kreativitet och innovation, Fast Company, om klänningen.

"Som vid de flesta tillställningar bland de privilegierade är unga de mest exkluderade och samtidigt mest angelägna om att höras", skriver magasinet.

Med "Twitterklänningen" ville jämställdhetsorganisationen Crossing Boarders underlätta för ungas röster att nå ut under Almedalsveckan. Klänningen är uppkopplad mot nätet och visar vad som skrivs på Twitter.

Före Almedalen tog Crossing Borders hjälp av 30 ambassadörer för att sprida ryktet om klänningen. Unga svenskar fick i uppdrag att framföra sina synpunkter på samhället under hashtaggen #twitterklänning.

Klänningen har även uppmärksammats av The Daily Dot.

"Det är inte det första klädesplagget som visar tweets. Även Nicole Scherzinger bar förra året en klänning som visade tweets från fans. Men den före-detta-Pussycat Dolls-medlemmen kan inte mäta sig med den uppmärksamhet som twitterklänningen fått", skriver magasinet.

Ämnen i artikeln:

DeportivoComviq

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.