Coca-Cola officiell partner i Gothia cup

UPPDATERAD. Coca-Cola storsatsar på ungdomsidrotten och blir officiell partner i Gothia Cup.

Gothia Cup, världens största fotbollsturnering för ungdomar, knyter an med Coca-Cola Sverige i nytt partnerskap inför 2016.

Coca-Cola går därmed in som officiell partner och blir det näst största partnerskapet efter SKF.

–Vi har under en tid tillbaka nu fört en dialog med Gothia Cup om ett samarbete. Vi har mycket att erbjuda Gothia Cup och de passar oss som varumärke. För Coca-Cola är det en utmaning att många av de större evenemang som sker i Sverige idag sponsras och drivs av alkoholbaserade drycker. Gothia är en fin tillgång till oss och ger oss mycket i och med att de riktar sig till en ålderskategori där Coca-Cola är relevant, det vill säga 12-19 år, säger Olivia Enquist, Brand Manager Coca-Cola Company, Sverige.

– Valet föll på Gothia Cup dels för att det är en länk mellan vårat nationella sponsorskap och vårat sponsorskap på world wide nivå. Fotboll passar oss väl för att vi på lokal nivå kan plocka ner och plocka hem stora, globala tillgångar som är relevanta även lokalt, fortsätter hon.

Coca-Cola får som officiell partner rätten att associeras med varumärket Gothia Cup. De blir huvudpresentatör av Gothias digitala kommunikation som bland annat inkluderar matchsändingar, sammandrag och höjdpunkter ifrån tidigare matcher. Man blir även exklusiv dryckespartner.

Ebba Elfstrand

Publicerad 2016-05-16 09.43Uppdaterad 2016-05-16 11.17

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: