PR
Coca-Cola bjuder in konsumenterna i reklamen
Publicerad: 15 juni 2011, 13:42
För att fira sitt 125-års-jubileum arrangerar Coca-Cola en retrobar på Stureplan och låter deltagarna synas i reklamen på Telia-husets storbildsskärm.
HW
Henrik Widell
Lördagen den 18 juni kommer Coca-Cola bjuda på dryck i en retrobar vid svampen, och möjligheten att synas i reklamen som samtidigt sänds ut på Stureplans storbildsskärm. Reklamidén bygger på det klassiska tivolifotot där ansiktet sätts in på en annan persons kropp.
Men i Coca-Colas kampanj är det inte som världens starkaste man i leopardskinn man blir porträtterad, utan som reklammodell i en av företagets klassiska reklamaffischer. Bilderna visas, med deltagarnas tillåtelse, ut på storbildsskärmen.
– Det är faktiskt första gången någonsin som allmänheten bjuds in att delta i Coca-Colas reklam. Hela idén med kampanjen är att låta dem medverka i firandet när vi nu firar 125 år, säger Laiza Jivelid, market activation manager för My Coke i Sverige.