Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Coca-Cola avtäcker svenskdesignat OS-bygge

Inför sommarens OS har Coca-Cola, som en del i sin globla "Move to the beat"-kampanj skapat en enorm beatbox. Bakom strukturen står svenska arkitekten Pernilla Ohrstedt.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 25 Juli 2012, 10:01
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:16

Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

Strukturen, som är designad av Asif Khan och Pernilla Ohrstedt, är sammansatt av 230 röda och vita luftkuddar. Inuti luftkuddarna finns rörelsesensorer samt ljud- och ljusteknologi som möjliggör interaktion med kuddarna.

Då fokus för kampanjen är Mark Ronsons "Move to the beat", en låt som bygger på sportljud såsom hjärtslag och knarrande skor, skapar varje besökares rörelser olika sportljud och remixar på så vis kampanjlåten.

Det är också möjligt för besökarna att klättra upp i strukturen och genom att besökarna går uppåt i strukturen fortsätter ljud att skapas.

–  Vi har skapat en struktur som för samman arkitektur, musik, sport och teknologi på ett unikt sätt. Ljudet kommer att dra till sig folk och få dem att personligen uppleva sport genom ljud, utanför de vanliga sportarenorna, säger Asif Khan och Pernilla Ohrstedt i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.