Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Citygross om kritiken: "Har inte för avsikt att ändra något"

Publicerad: 22 juli 2013, 12:03
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:39

I dag meddelade Konsumentverket att man inleder en granskning av matkedjan Citygross reklam. Citygross välkomnar granskningen, men tänker inte ändra något i reklamen.


Konsumentverket menar att ”information om hur styckningen av köttet går till ses som bristfällig och reklamen för vinet bedöms vara för inbjudande och brista i saklighet”

På Citygross ställer man sig frågande till vad Konsumentverket bygger sina misstankar på.

– Vi välkomnar en granskning för att få bekräftat att vi har rätt. Vi känner trygghet i det vi gör, säger Mikael Largerwall, pressansvarig på Citygross till Dagens Media.

Konsumentverket tror inte att ärendet behöver gå till domstol utan ger er möjlighet att ändra reklamen. Kommer ni att göra det?

–  Nej, vi har valt att göra som vi har gjort, vi har inte för avsikt att ändra något. Om granskningen visar att vi har gjort något fel får vi väl ändra då, men vi har inte för avsikt att göra några förändringar, säger Mikael Lagerwall.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.