Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

City Gross vinner över Citigroup

Publicerad: 10 September 2014, 12:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:29

Amerikanska banken Citigroup förlorar varumärkesstrid mot svenska matkedjan City Gross.


Ämnen i artikeln:

City Gross

Citigroup ville att domstolen skulle upphäva City Gross varumärkesregistrering för bland annat försäkrings- och finanstjänster eftersom varumärkena kan förväxlas.

Men domstolen tycker inte att det finns någon förväxlingsrisk mellan varumärkena och säger därför nej.

"Patentbesvärsrätten anser alltså vid en helhetsbedömning att varumärkena CITY GROSS och CITY GROSS i visst utförande skiljer sig tillräckligt från de motanförda varumärkena CITI i figur och CITIGROUP för att risk för förväxling inte ska anses finnas. Överklagandena ska därför avslås", står det i domen.

City Gross har tidigare fått rätt mot Citigroup, då av Patent- och registreringsverket.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

City Gross

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.