Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Cision gör tv med pr-proffsen under Almedalen

Publicerad: 28 Juni 2010, 11:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:46

Nyhetsdistributören Cision riktar strålkastarljuset på Almedalens skygga pr-proffs.


Ämnen i artikeln:

CisionTeliaJMW

LG Wallmark, chef för community communication på Telia Sonera, Sylvia Nylin, vd på Sveriges Informationsförening och Brit Stakston, konsult och ansvarig för sociala medier på JMW är några av de pr-proffs som ska medverka i Cisions webb-tv-serie under Almedalen. Två avsnitt om dagen ska produceras under politikerveckan.

– Det huvudsakliga syftet är att lyfta fram personer som sällan syns men som är aktiva i Almedalen, det vill säga informationsproffsen. Inslagen handlar om hur dessa arbetar under veckan samt deras tips och råd om hur man når fram med sin kommunikation, säger Frida Wickholm, kommunikationsansvarig på Cision.

Webb-tv-initiativet är också en varumärkesfråga för Cision.

– Vi jobbar ju med synlighet så då är det förstås intressant för oss att gå ut och se hur våra kunder och andra jobbar med sin egen synlighet, samt att kunna erbjuda våra kunder de här insikterna.

Webb-tv-inslagen ska visas på den egna portalen Cision Wire och Youtube. De promotas via Cisions egna kanaler, Cision Wire, Facebook och Twitter. Företaget hoppas på en viral spridning.

– Vi tror att det finns ett stort intresse för de här tv-inslagen. Vi ser också över möjligheten att lägga upp dem på externa sajter men vilka vi diskuterar är fortfarande för tidigt att prata om.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

CisionTeliaJMW

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.