Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Bröd för Syrien gav pr-seger

Publicerad: 8 Februari 2013, 08:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:56

Första upplagan av Prime Lab Creative Awards avgjordes i går kväll. Se det vinnande bidraget här.


Ämnen i artikeln:

BerghsPrimePrime PR

Art directorn Rikard Linder och copyn Pontus Levahn, båda studenter från Berghs School of Communication tog hem segern i pr-byrån Primes och Berghs nya tävling Prime Lab Creative Awards.

De belönas med 25 000 kronor.

Utmaningen för de 55 unga kreatörer som deltog i tävlingen var att aktivera Pågens varumärkeslöfte ”Bakar med kärlek”.

Rikard Linder och Pontus Levahns vinnande bidrag ”Baking for Syria” tog avstamp i den blodiga konflikten i Syrien – där många civila offer har skördats i brödköer utanför bagerier – och i hur Pågen skulle kunna hjälpa till att råda bot på bristen på bröd i landet.

"Genom att fånga en aktuell och relevant händelse har man visat att integrerade koncept inte behöver handla om kanaler - utan om sammanhang. Man har förstått betydelsen av trovärdiga ambassadörer och vikten av talespersoner för medialt genomslag. Löftet ”Pågen bakar med kärlek” har bevisförts genom ett koncept som både hjälpt till med att ta hand om ett akut problem och samtidigt skapat en plattform för framtida aktiveringar”, skriver juryn i sin motivering.

Se casefilmen här:

<iframe src="http://player.vimeo.com/video/57275833" width="500" height="281" frameborder="0" webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen></iframe> <p><a href="http://vimeo.com/57275833">Pågen - Baking for Syria (Prime Lab Creative Awards 2013)</a> from <a href="http://vimeo.com/user9003561">Rikard Linder</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>

Juryn bestod av:

Åsa Marklund, marknadschef Berghs

Boel Lagerwall, kommunikationschef Pågen

Peter Lindgren, Creative Director Prime

Charlotte Witte, chef marketing communication, Prime

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

BerghsPrimePrime PR

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.