Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Brand PR förlorar Svenska spel

Publicerad: 20 december 2012, 10:24
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:00

Efter fem års samarbete väljer Svenska Spel att gå vidare med pr-byrån Jung.


Ämnen i artikeln:

JungSvenska Spel

Enligt lagen om offentlig upphandling tvingades Svenska Spel till en upphandling av pr-tjänster efter fem års samarbete med Brand PR.

Svenska Spel valde att gå vidare med Jung.

– Att bli god tvåa är en dålig tröst, och jag vet att det är flera på Svenska Spel som är ledsna i dag, det har varit ett mycket bra samarbete och en mycket nöjd kund. Men jag kan trösta dem med att Jung är en bra byrå, och vi kan trösta oss med att vi gjorde bra ifrån oss i kamp med de allra största och de allra bästa, säger Pontus Nyström, vd på Brand PR, i ett pressmeddelande.

 Han fortsätter:

- Med vår erfarenhet av Svenska Spel och den komplicerade spelbranschen så är vi naturligtvis mycket attraktiva för Svenska Spels konkurrenter, så jag har telefonen påslagen. När Garbergs fick lämna Svenska Spel så dröjde det mindre än en vecka så var de i gång igen med Betsson.

Sofia Hvenström

Ämnen i artikeln:

JungSvenska Spel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.