Bråk om varumärket Onepiece

2012-09-07 11:16  

Det norska företaget bakom klädesplagget Onepiece slåss för sitt varumärke.

Bolaget Onepiece Jump In AS (OPJI), som säljer och marknadsför den populära mys-overallen, går vidare till hovrätten för att stoppa det brittiska företaget Zoloft och en man i Monaco från att använda ordet ”onepiece” i sin näringsverksamhet i Sverige.

Bråket om Onepiece-varumärket pågår för närvarande i tingsrätten, men det norska bolaget kräver att de andra aktörerna förbjuds att använda begreppet ”onepiece” tills ärendet är avgjort. Tingsrätten upphävde nyligen det tillfälliga förbudet, varpå OPJI valde att överklaga.

"Grunden för överklagandet är att tingsrätten felaktigt funnit att det inte föreligger sannolika skäl för att OPJI genom inarbetning förvärvat ensamrätt till kännetecknet Onepiece", skriver det norska företaget i sin överklagan.

Läs om Onepiece-succén i DM Plus:

Läs mer: Plötsligt ville alla bära Onepiece

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt