Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Bodil Eriksson....

Publicerad: 28 September 2009, 05:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

som i egenskap av Spinnordförande på fredag stänger porten för bidrag till 2009 års upplaga av pr-tävlingen.


Ni brukar få skjuta upp sista inlämningsdatum. Hur går det i år?

– Det blir förmodligen många som lämnar in i sista sekund i år också. Vi har inte nått några toppnoteringar än utan branschen ligger sent. Men vi har gjort en del pr-aktiviteter för att få igång inlämningen, säger Bodil Eriksson, som till vardags jobbar som kommunikationsdirektör för SCA.

Vad är nytt för i år?

– Vi har en ny kategori för ”experiential marketing” och det beror på att vi tidigare har haft svårt att ringa in eventaktiviteterna.  Denna kategori ska fånga in de mer skräddarsydda aktiviteterna.

Hur påverkar lågkonjunkturen Spinntävlingen?

– Lågkonjunkturen ska påverka den positivt tror jag. Om det är någon gång som pr ska excellera så är det under lågkonjunkturen. Det är nu vi ska visa att det är braipower och inte köpta medier som det handlar om.

Vilka områden kommer att bli stora i årets tävling?

– Vi tror att de sociala medierna, som har exploderat under det senaste året kommer att märkas rejält. Därför har vi förstärkt juryn med Fredrik Pallin från Springtime och Hans Kullin från Burson&Marsteller som är duktiga på dessa områden.

SCA jobbar med Prime PR, som brukar ta hem en respektabel andel av priserna på Spinngalan. I år blir första gången som Prime PR inte är medarrangör till tävlingen. MS&L har nu istället axlat den rollen.

 

Juryn i Spinn -09:

Bodil Eriksson, SCA

Micael Dahlén, Handelshögskolan

Fredrik Pallin, Springtime

Hans Kullin, Burson-Marsteller

Kinna Brundin, Cohn&Wolfe

Kristin Djerf, Dagens Media

Mårten Lyth, Bonnier

Rocky af Ekenstam Brennicke, Björn Borg

 

Kategorierna:

Årets business-to-business-kampanj

Årets konsumentkampanj

Årets integrerade kampanj

Årets word-of-mouth kampanj

Årets digitala kampanj

Årets rookie

Experiential Marketing

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.