Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Björn Jutendahl romandebuterar

Publicerad: 2 Mars 2015, 12:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:11

Efter över 25 år i reklambranschen släpper Björn Jutendahl en bok som utspelar sig i samma värld som han själv så länge har arbetat i.


I mitten på mars släpper marknadsföraren och ekonomen Björn Jutendahl sin första roman. Bokens namn är ”Bara business” och utspelar sig i den reklamvärld där han själv har verkat i över 25 år.

– Reklam- och mediebranschen är en spännande värld och jag tror att även många som inte jobbar i branschen blir nyfikna och tycker att det är roligt att få en inblick, säger Björn Jutendahl till Dagens Media.

Tidigare har Björn Jutendahl arbetat som bland annat nordisk marknadschef på Volvo personvagnar och som vd på Mindshare. Boken släpps på Grim förlag.

– Jag ger ut lite på förlaget och försöker vara restriktiv. Men den här boken fångade mig. Det var bra driv i den och det var spännande att få inblick i reklambyråbranschen av någon som verkligen kan det, säger Annika Bengtsson, förläggare på Grim förlag, till Dagens Media.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.