Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Betsson väljer Spotlight

Publicerad: 17 Juni 2015, 06:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:58

Spelbolaget Betsson väljer Spotlight som ny pr-byrå efter en pitch.


Ämnen i artikeln:

Betsson

Pitchen genomfördes i början av året. Sedan dess har Spotlight hanterat Betssons pr-uppdrag under en testperiod, innan det nu står klart att Spotlight blir spelbolagets löpande pr-partner i Sverige.

– Vi kommer att jobba dels med det dagliga pr-arbetet, men även med strategisk kommunikation för Betsson och Betsafe, säger Pelle Nordin, kundansvarig för Betsson på Spotlight, till Dagens Media.

Betsson verkar på en reklamtung marknad med stor konkurrens mellan flera olika varumärken och produkter.

– Betsson är ett fint varumärke och blir en stor och viktig kund för oss. Vårt fokus blir att hitta sätt för dem och deras produkter att synas även utanför den köpta reklamen, säger Pelle Nordin.

Betsson var 15:e största annonsör i Sverige under 2014, med en investering på drygt 360 miljoner kronor brutto i medier, exklusive direktreklam och internet.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Betsson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev