Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Betsson väljer Edelman

Betsson, som arbetat med Star PR sedan 2007, behövde en nystart. Nu har pr-byrån Edelman vunnit pitchen.

Dante Thomsen


Publicerad: 28 Januari 2011, 09:25
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:23

Ämnen i artikeln:

EdelmanBetsson

Thomas Bertilsson, ansvarig för pr & media på Betsson berättar att spelbolaget nu planerar att satsa mer resurser på pr till följd av upphandlingen.

Att Edelman vann pitchen beror enligt honom på att de kom med de mest kreativa och roliga idéerna.

– Samtidigt har vi gjort mycket inhosue tidigare och därför är det bra att vi nu får en byrå som hjälper oss med saker och ting vi inte klarar själva.

Enligt Thomas Bertilsson är den tuffaste utmaningen att synas i den hårda konkurrensen i spelbranschen.

– För vår del handlar det om att steppa upp vårt pr-arbete och synas varje dag. Vi har också andra produkter som vi vill göra bra pr kring. Vi ville gärna göra lite mer än vad vi har gjort tidigare när det gäller pr och också lägga ner mer resurser på att synas.

Arbetsgrupp Edelman

Kundansvarig – Account Manager – Alexander Westrup

Account Manager – Tonje Bunge-Meyer

Assistant Account Executive – Susanne Johansson

Assistant Account Executive – Georgios Karpathakis

Creative and Digital Director – Roland-Philippe Kretzschmar

Ämnen i artikeln:

EdelmanBetsson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.