Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Bäst på att krishantera

Publicerad: 28 Mars 2012, 06:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:28

Fritidsresor och dess kommunikationsdirektör Lottie Knutson är bäst i Sverige på att hantera kriser. Det tycker i alla fall 3 300 kommunikatörer.


Lottie Knutson blev känd för den breda allmänheten i samband med tsunamikatastrofen i Sydostasien år 2004.

Hennes sätt att hantera den krisen sitter uppenbarligen kvar i svenskarnas medvetanden. När Hammer & Hanborg frågade 3 300 kommunikatörer om ett exempel på ett företag som hanterat en kris på ett bra sätt hamnade Fritidsresor och Lottie Knutson på plats ett.

– Företagets snabba agerande med saklig och kontinuerlig information till anhöriga och media, gjorde att Fritidsresor tidigt etablerade en position som den mest seriösa informationskällan i det kaos som rådde. Lottie Knutson lyckades i denna svåra stund förmedla en känsla av styrka, värme och medmänsklighet som imponerat på många, säger Christina Hammer, delägare Hammer & Hanborg, i ett pressmeddelande.

Tvåa på listan hamnade SJ medan Saab knep tredjeplatsen.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.