Barncancerfonden till Jung

Barncancerfonden väljer Jung som ny pr-byrå.

Barncancerfonden har tidigare inte haft någon fast partner för marknads-pr.

Nu väljer organisationen att starta ett samarbete med Jung Relations.

– Vi tror att en organisation som vår har enorma möjligheter inom pr, och dem vill vi ta vara på genom att spänna Jung framför vagnen, säger kommunikationschefen Linus Almqvist till Dagens Media.

– Vi testade byrån under förra året med några mindre uppdrag, och de bidrog med stort värde till organisationen, fortsätter han.

Jung får uppdraget att tillsammans med Barncancerfondens övriga byråer hitta sätt att sprida kännedomen om Barncancerfonden – inte minst digitalt.

Organisationen jobbar med reklambyrån Ingo, digitalbyrån Adore You och mediebyrån IUM, och har även ett samarbete med pr-byrån Narva när det gäller forskning.

Förra året gjorde även Garbergs ett inhopp för organisationen med en uppmärksammad tunnelbanekampanj där en cancerdrabbad flickas peruk flyger av i vinddraget från tunnelbanetåget.

– Ambitionen är att skapa ett starkt team mellan byråerna, där alla litar på varandra och förstår och brinner för vår sak och där det inte spelar någon roll vem som kommer med den urspringliga idén. Vi vet att Jung får en jättebra plats i det teamet, säger Linus Almqvist.

Johanna Sörstrand är kundansvarig för Barncancerfonden på Jung:

– Vi är otroligt stolta över att Barncancerfonden valt att jobba med oss och att vi får vara med att göra skillnad på riktigt i utmaningen att utrota barncancern, säger hon.

– Barncancerfonden är även en inspirerande kund så till vida att de ställer höga krav, dels när det gäller målsättningar och dels när det kommer till byråsamarbeten. Det är utvecklande för alla parter och vi ser fram emot resan.

Läs mer:

Arbetsgrupp Jung

Johanna Sörstrand, kundansvarig

Ebba Hultengren, kreatör

Joel Pallvik, strategisk rådgivare

Max Hafelt, juniorkonsult

Publicerad 2015-01-09 12.43Uppdaterad 2015-12-06 12.17

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: