Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Avslutar sitt samarbete med Odd Molly

Publicerad: 3 Augusti 2012, 06:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:15

Scandinavian Press Room avslutar sitt samarbete med Odd Molly. Anledningen sägs vara att byrån och klädesmärket vill åt olika håll.


Pr-byrån Scandinavian Press Room har sedan 2008 arbetat tillsammans med klädesmärket Odd Molly. Nu väljer dock byrån och Odd Molly att avsluta sitt samarbete.

– Efter fyra års fantastiskt roligt men svårt arbete med Odd Molly väljer vi nu att gå skilda vägar, säger en representant för Scandinavian Press Room, som inte vill figurera med sitt namn, till dagensmedia.se.

Enligt representanten från byrån har Odd Molly haft en turbulent tid på grund av vikande försäljningssiffror och den nya ledningen samt att företaget blivit mycket omskrivet i pressen.

Enligt representanten beror det uppsagda avtalet dock på att klädesmärket och byrån vill åt olika håll i sin fortsatta utveckling.

– Vi vill främst utveckla vår internationella avdelning samt kreativa tjänster, vilket tidigare även inkluderat Odd Molly. När nu varumärket utvecklas i en annan riktning bort ifrån de officiella modeveckorna och mer tillbaka till Odd Molly ursprung önskar vi dem lycka till och hoppas att företaget ska hitta tillbaka till sin starka expansionsgrund och starka grundvärderingar, säger representanten.

Odd Molly har valt att inte kommentera det avslutade samarbetet.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.