Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Åsele vinner Stora pr-priset

Åsele Kommun drog det längsta strået i Stora pr-priset. Kampanjen ”Framgångslagen” av Punkt PR syftade till att stärka företagarklimatet i kommunen.


Publicerad 2012-04-25 05:15
Uppdaterad 2015-12-06 14:24

Ämnen i artikeln:

Stora pr-priset

Dela artikeln:

Motiveringen till Åsele Kommuns och Punkts vinst lyder:

”Åsele kommun ersatte Jantelagen med Framgångslagen och vände företagarklimatet i kommunen. Kampanjen präglades av tydlig analys och ett framsynt, modigt och konsekvent genomförande i frågor som lätt skulle kunna splittrat snarare än enat en kommuns invånare eller dess politiker.” 

De övriga finalisterna var Unibet, Durex, Anders Pålsson och Stadsmissionen.

Stora pr-priset delas ut av branschorganisationen Svenska pr-företagen.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.