Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Årets julklapp sågas på Twitter

Publicerad: 27 November 2014, 07:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:21

Merparten av inläggen kring Årets julklapp var kritiska, visar en färsk medieanalys.


Medieanalysföretaget Retriever har gått igenom omkring 900 inlägg på Twitter gällande HUI:s offentliggörande av Årets julklapp i tisdags.

Över 60 procent, 544 av totalt 886 tweets, är antingen kritiska eller ironiska kring nyheten att aktivitetsarmbandet blir årets julklapp.

Bara en procent av twitterinläggen är direkt positiva, och dessa skrivs antingen av försäljare eller tillverkare.

– Det är inte ofta som Årets julklapp hyllas av några andra än försäljarna. Det här året är det tydligare än någonsin då det bara rör sig om ett tiotal positiva inlägg om aktivitetsarmbanden, säger Ioanna Lokebratt, medieanalytiker på Retriever i ett pressmeddelande.

 

LÄS ÄVEN:

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.