PR
Apple mest värdefullt – i världen
Publicerad: 22 maj 2013, 05:20
Apple, Google och IBM. Det är tre av världens mest värdefulla varumärken. Med på topp tio-listan finns också varumärken som McDonald's, Coca-cola och Microsoft.
DT
Dante Thomsen
WPP och Millward Brown har nu släppt sin årliga lista över de mest värdefulla varumärkena i världen.
Mest värdefullt är Apple, som värderas till 185 miljarder dollar. På andra plats hittar vi Google som värderats till 114 miljarder dollar. Därmed har Google gått om IBM – som istället sjunker en placering.
På fjärde plats placerar sig McDonald's medan femteplatsen hålls av Coca-cola.
Går man långt ner på listan (som innehåller totalt 100 varumärken) finns svenska H&M på plats 69. På plats 74 återfinner vi Ikea.
Se topp tio-listan nedan:
De tio mest värdefulla varumärkena i världen
1. Apple, 185 miljarder dollar (1)
2. Google, 114 miljarder dollar (3)
3. IBM, 113 miljarder dollar (2)
4. McDonald’s, 90 miljarder dollar (4)
5. Coca-Cola, 78 miljarder dollar (6)
6. AT&T, 76 miljarder dollar (8)
7. Microsoft, 70 miljarder dollar (5)
8. Marlboro, 69 miljarder dollar (7)
9. Visa, 56 miljarder dollar (15)
10. China Mobile, 55 miljarder dollar (10)