Apple mest värdefullt – i världen

Apple, Google och IBM. Det är tre av världens mest värdefulla varumärken. Med på topp tio-listan finns också varumärken som McDonald's, Coca-cola och Microsoft.

WPP och Millward Brown har nu släppt sin årliga lista över de mest värdefulla varumärkena i världen.

Mest värdefullt är Apple, som värderas till 185 miljarder dollar. På andra plats hittar vi Google som värderats till 114 miljarder dollar. Därmed har Google gått om IBM – som istället sjunker en placering.

På fjärde plats placerar sig McDonald's medan femteplatsen hålls av Coca-cola.

Går man långt ner på listan (som innehåller totalt 100 varumärken) finns svenska H&M på plats 69. På plats 74 återfinner vi Ikea.

Se topp tio-listan nedan:

De tio mest värdefulla varumärkena i världen

1. Apple, 185 miljarder dollar (1)

2. Google, 114 miljarder dollar (3)

3. IBM, 113 miljarder dollar (2)

4. McDonald’s, 90 miljarder dollar (4)

5. Coca-Cola, 78 miljarder dollar (6)

6. AT&T, 76 miljarder dollar (8)

7. Microsoft, 70 miljarder dollar (5)

8. Marlboro, 69 miljarder dollar (7)

9. Visa, 56 miljarder dollar (15)

10. China Mobile, 55 miljarder dollar (10)

Dante Thomsen

Publicerad 2013-05-22 05.20Uppdaterad 2015-12-06 13.45

Dela artikeln: