Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Apple mest värdefullt – i världen

Apple, Google och IBM. Det är tre av världens mest värdefulla varumärken. Med på topp tio-listan finns också varumärken som McDonald's, Coca-cola och Microsoft.

Dante Thomsen


Publicerad: 22 Maj 2013, 05:20
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:45

Ämnen i artikeln:

MicrosoftVisaIBMGoogleAT TCoca-ColaAppleMcDonalds

WPP och Millward Brown har nu släppt sin årliga lista över de mest värdefulla varumärkena i världen.

Mest värdefullt är Apple, som värderas till 185 miljarder dollar. På andra plats hittar vi Google som värderats till 114 miljarder dollar. Därmed har Google gått om IBM – som istället sjunker en placering.

På fjärde plats placerar sig McDonald's medan femteplatsen hålls av Coca-cola.

Går man långt ner på listan (som innehåller totalt 100 varumärken) finns svenska H&M på plats 69. På plats 74 återfinner vi Ikea.

Se topp tio-listan nedan:

De tio mest värdefulla varumärkena i världen

1. Apple, 185 miljarder dollar (1)

2. Google, 114 miljarder dollar (3)

3. IBM, 113 miljarder dollar (2)

4. McDonald’s, 90 miljarder dollar (4)

5. Coca-Cola, 78 miljarder dollar (6)

6. AT&T, 76 miljarder dollar (8)

7. Microsoft, 70 miljarder dollar (5)

8. Marlboro, 69 miljarder dollar (7)

9. Visa, 56 miljarder dollar (15)

10. China Mobile, 55 miljarder dollar (10)

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.